Sveika oda ir mityba

Neseniai mačiau „Daktaro Ozo“ laidą, kurioje buvo kalbama apie sausos odos priežiūrą ir mitybą.

Kad oda neišsausėtų, Ozas rekomendavo trumpiau maudytis duše, po vandens procedūrų odą sudrėkinti kūno losjonais, pieneliais ar kremais (nes iškart po maudynių oda geriau pasisavina šias priemones), taip pat daugiau valgyti riebios žuvies produktų ir sėlenų košės.

Mane sudomino, kokie dar produktai gali padėti išlaikyti odą sveiką ir gražią. Tad radau puikų 15min.lt portalo straipsnį – „Mityba pagal odos tipą“, kuriame patariame, ką valgyti, turint skirtingus odos tipus.

Jei oda suvytusi, portale rekomenduojama vartoti javų, pieno produktus, liesą mėsą, kiaušinio trynius, žalias lapines daržoves, žuvį, nesmulkintus grūdus.
Jei oda prarado elastingumą  – moliūgų sėklas, grybus, jūros gėrybes, kviečių gemalus, sėlenas, svogūnus, pomidorus, brokolius, lazdyno riešutus.
Jei oda sausa ir pleiskanoja – alyvuogių, kukurūzų, saulėgrąžų aliejus, alyvuoges, avokadus, moliūgų ir saulėgrąžų sėklas, riebią žuvį, lazdyno riešutus.
Jei oda riebi – kuo daugiau šviežių vaisių, taip pat raugintų kopūstų, marinuotų obuolių, ruginę duoną, pieno produktus, virtą liesą mėsą, paukštieną, žuvį, gerti vaisių sultis.
Jei oda labai plona – natūralias granatų sultis ir soras.
Jei atsirado ankstyvųjų raukšlių – graikiškus, lazdyno ir migdolų riešutus, jogurtą, abrikosus, persikus, moliūgus, saldžiąsias paprikas, petražoles.
Jei oda nelygi ir šerpetoja – duoną iš kvietinių miltų, džiovintus grybus, kopūstus, saldžiąsias paprikas, bulves ir šparagus.